ابزار ابزار

ابزار نصب کاشی و سرامیک

ابزار نصب كاشي و سراميك

همتراز كاشي و سراميك 
در مقوله نصب كاشي و سراميك پارامترهاي بسياري هستند كه در صورت رعايت، موجب زيباتر شدن و كاربري بهتر كاشي و سراميك پس از نصب خواهند شد . يكي از اين پارامترهاي مهم و حساس، همسطح بودن كاشي و سراميك نسبت به يكديگر است . از گذشته مرسوم است كه جهت هم سطح كردن و يا همتراز كردن كاشي و سراميك ، ابتدا ملات و يا چسب كاشي را روي سطح ريخته و سپس كاشي را روي آن قرار داده و با اعمال ضربات توسط چكش پلاستيكي به سطح، كاشي و سراميك و كنترل پي در پي توسط تراز جهت همسطح شدن آنها نسبت به يكديگر، اقدام مي نمودند .

بي پروفيكس توليد كننده انواع صليب كاشي ، تراز كننده كاشي و ساير قطعات كاشيكاري توليد كننده خمير بندكشي نانو در رنگ بندي هاي مختلف
  

اين روش همتراز كردن كاشي و سراميك معايبي از جمله اتلاف شديد زمان و همچنين جابجايي كاشي و سراميك و يا به اصطلاح سر خوردن آنها در اثر ضربه دارند. جهت افزايش كيفيت كاشيكاري و سهولت در همسطح شدن آنها نسبت به يكديگر ، قطعات پلاستيكي با نام همتراز كاشي يا كاشي تراز، توليد و ارائه شده است . همتراز كاشي از دو قسمت كليپس همتراز و گوه همتراز تشكيل شده است كه گوه قطعه نري و كليپس قطعه مادگي مي باشد . كليپس همتراز كاشي در هنگام كاشيكاري با قرارگرفتن در لابلاي كاشي و سراميك و قفل شدن توسط گوه ، موجب همسطح شدن كامل و دقيق كاشي و سراميك نسبت به يكديگر مي شود و نياز به ضربات چكش و استفاده از شاقول را كاملاً منتفي مي كنند و سطحي صاف و  هموار و به مراتب بهتر از روشهاي سنتي ايجاد خواهد نمود.

پرستو اجرايي :09120949608
از همتراز جهت همسطح نمودن انواع كفپوش ها، مانند پاركت نيز مي توان استفاده نمود . همتراز كاشي و سراميك نسبت به يكديگر علاوه بر اينكه يك اصل مهم در كاشيكاري است و موجب زيباتر شدن سطح كاشيكاري خواهد شد، مزاياي ديگري نيز به دنبال خواهد داشت از آن جمله مي توان به عدم تجمع آب در هنگام شستشو در نقاط ناخنك خور بين دو كاشي اشاره نمود كه موجب عدم جرم گرفتگي و كدر شدن نواحي درز بين دو كاشي خواهد شد. 

 
نحوه استفاده همتراز كاشي و سراميك
قطعه همتراز كاشي از دو قسمت كليپس و گوه تشكيل شده است و در دو سايز براي ضخامتهاي مختلف طراحي و توليد شده است . ابتدا با توجه به ضخامت كاشي و سراميك يا پاركت ، سايز همترازمناسب براي مصرف را  انتخاب نماييد. براي شروع كاشيكاري حتي الامكان سعي شود از يك گوشه محيط مورد نظر براي اجرا، كاشيكاري شروع شود . ابتدا توسط ابزارهايي مانند گونيا و خط كش و متر يا  با  استفاده از مترهاي ليزري در گوشه، دو خط با زاويه 90 درجه نسبت به يكديگر ترسيم نماييد. سطح زير كار را  آغشته به چسب كاشي نماييد .

پس از اتمام كاشي كاري كل سطح، بر اساس روشي كه ذكر شد ، اجازه دهيد تا گيرش و چسبيدن كاشيها كامل شود. سپس با  اعمال ضربه توسط چكش و يا نوك كفش ، از قسمت جانبي  به راحتي كليپس از نقطه اتصال صفحه عمودي به افقي خواهد شكست. قسمت افقي كليپس زير كاشي ها به جاي مانده و قسمت عمودي خارج خواهد شد. لازم بذكر است كه كليپس در عمليات همتراز نمودن سطح يكبار مصرف مي باشد ولي از گوه مي توان چند بار استفاده نمود.
حتي الامكان اجراي چسب كاشي روي سطح را توسط كاردك شانه اي انجام دهيد . ابتدا كاشي يا سراميك اول را با توجه به خطوط ترسيم شده جاي گذاري نموده و تثبيت نماييد . براي قرارگيري بقيه كاشيها و تكميل چيدمان ، كليپس را به تعداد مورد نظر با توجه به ابعاد كاشي يا سراميك، در هر وجه قرار داده و سپس كاشيهاي ديگر را جاي گذاري نماييد. پس از قرارگيري دو كاشي در كنار يكديگر، گوه را داخل شكاف كليپس كه از فصل مشترك بين دو كاشي يا سراميك خارج شده است، وارد مي نماييم و توسط انبر مخصوص همتراز، آن را قفل نماييد.

 

 

پرستو اجرايي :09120949608
 

ميزان مصرف همتراز كاشي و سراميك
ميزان مصرف همتراز كاشي در سطح كاشيكاري با توجه به ابعاد كاشي و وسعت سطح مشخص مي شود. كاشي و سراميك با ابعاد كوچكتر تعداد همتراز كمتري در هر وجه خود نياز دارد ولي ابعاد بزرگتر نياز به تعداد همتراز بيشتر در هر وجه دارد.

تعداد همتراز مورد نياز براي ابعاد تا 30*30 سانتيمتر

تعداد همتراز مورد نياز براي كاشيهاي كوچك مانند كاشيهاي 30*30 و يا كوچكتر، يك عدد در هر وجه كاشي مي باشد . دقت نماييد در صورتي كه در هر وجه كاشي يك عدد همتراز  قرار مي گيرد، بايد همتراز كاشي در وسط هر وجه قرار گيرد.

 

 پرستو اجرايي :09120949608

 

 

تعداد همتراز مورد نياز براي ابعاد 40*40 و 50*50 سانتيمتر

در كاشي و سراميك با ابعاد تا 50*50 سانتيمتر، تعداد همتراز مصرفي در2 عدد  هر وجه كاشي مي باشد . پيشنهاد مي شود محل قرارگيري همتراز در اين ابعاد از كاشي و سراميك، با فاصله 10 سانتيمتر از لبه هاي كاشي و سراميك باشد.

تعداد همتراز مورد نياز براي ابعاد 60*60 تا 80*80 سانتيمتر

تعداد مورد نياز براي اين ابعاد 3 عدد در هر وجه مي باشد. به اين ترتيب كه دو همتراز با فاصله 10 سانتيمتر از هر لبه قرار مي گيرد و همتراز سوم در مركز وجه مورد نظر قرار مي گيرد.

تعداد همتراز مورد نياز براي ابعاد بزرگتر از 80*80 سانتيمتر

در ابعاد بزرگتر بايد به ازاي هر 20 الي 25 سانتيمتر از طول هر وجه ، يك عدد همتراز استفاده نمود.

پرستو اجرايي :09120949608


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/6/6 ساعت: ۱۱ توسط:bprofixej :