ابزار نصب کاشی و سرامیک ابزار نصب کاشی و سرامیک .

ابزار نصب کاشی و سرامیک

ابزار نصب کاشی و سرامیک

همتراز کاشی و سرامیک 
در مقوله نصب کاشی و سرامیک پارامترهای بسیاری هستند که در صورت رعایت، موجب زیباتر شدن و کاربری بهتر کاشی و سرامیک پس از نصب خواهند شد . یکی از این پارامترهای مهم و حساس، همسطح بودن کاشی و سرامیک نسبت به یکدیگر است . از گذشته مرسوم است که جهت هم سطح کردن و یا همتراز کردن کاشی و سرامیک ، ابتدا ملات و یا چسب کاشی را روی سطح ریخته و سپس کاشی را روی آن قرار داده و با اعمال ضربات توسط چکش پلاستیکی به سطح، کاشی و سرامیک و کنترل پی در پی توسط تراز جهت همسطح شدن آنها نسبت به یکدیگر، اقدام می نمودند .

بی پروفیکس تولید کننده انواع صلیب کاشی ، تراز کننده کاشی و سایر قطعات کاشیکاری تولید کننده خمیر بندکشی نانو در رنگ بندی های مختلف
  

این روش همتراز کردن کاشی و سرامیک معایبی از جمله اتلاف شدید زمان و همچنین جابجایی کاشی و سرامیک و یا به اصطلاح سر خوردن آنها در اثر ضربه دارند. جهت افزایش کیفیت کاشیکاری و سهولت در همسطح شدن آنها نسبت به یکدیگر ، قطعات پلاستیکی با نام همتراز کاشی یا کاشی تراز، تولید و ارائه شده است . همتراز کاشی از دو قسمت کلیپس همتراز و گوه همتراز تشکیل شده است که گوه قطعه نری و کلیپس قطعه مادگی می باشد . کلیپس همتراز کاشی در هنگام کاشیکاری با قرارگرفتن در لابلای کاشی و سرامیک و قفل شدن توسط گوه ، موجب همسطح شدن کامل و دقیق کاشی و سرامیک نسبت به یکدیگر می شود و نیاز به ضربات چکش و استفاده از شاقول را کاملاً منتفی می کنند و سطحی صاف و  هموار و به مراتب بهتر از روشهای سنتی ایجاد خواهد نمود.

پرستو اجرایی :09120949608
از همتراز جهت همسطح نمودن انواع کفپوش ها، مانند پارکت نیز می توان استفاده نمود . همتراز کاشی و سرامیک نسبت به یکدیگر علاوه بر اینکه یک اصل مهم در کاشیکاری است و موجب زیباتر شدن سطح کاشیکاری خواهد شد، مزایای دیگری نیز به دنبال خواهد داشت از آن جمله می توان به عدم تجمع آب در هنگام شستشو در نقاط ناخنک خور بین دو کاشی اشاره نمود که موجب عدم جرم گرفتگی و کدر شدن نواحی درز بین دو کاشی خواهد شد. 

 
نحوه استفاده همتراز کاشی و سرامیک
قطعه همتراز کاشی از دو قسمت کلیپس و گوه تشکیل شده است و در دو سایز برای ضخامتهای مختلف طراحی و تولید شده است . ابتدا با توجه به ضخامت کاشی و سرامیک یا پارکت ، سایز همترازمناسب برای مصرف را  انتخاب نمایید. برای شروع کاشیکاری حتی الامکان سعی شود از یک گوشه محیط مورد نظر برای اجرا، کاشیکاری شروع شود . ابتدا توسط ابزارهایی مانند گونیا و خط کش و متر یا  با  استفاده از مترهای لیزری در گوشه، دو خط با زاویه 90 درجه نسبت به یکدیگر ترسیم نمایید. سطح زیر کار را  آغشته به چسب کاشی نمایید .

پس از اتمام کاشی کاری کل سطح، بر اساس روشی که ذکر شد ، اجازه دهید تا گیرش و چسبیدن کاشیها کامل شود. سپس با  اعمال ضربه توسط چکش و یا نوک کفش ، از قسمت جانبی  به راحتی کلیپس از نقطه اتصال صفحه عمودی به افقی خواهد شکست. قسمت افقی کلیپس زیر کاشی ها به جای مانده و قسمت عمودی خارج خواهد شد. لازم بذکر است که کلیپس در عملیات همتراز نمودن سطح یکبار مصرف می باشد ولی از گوه می توان چند بار استفاده نمود.
حتی الامکان اجرای چسب کاشی روی سطح را توسط کاردک شانه ای انجام دهید . ابتدا کاشی یا سرامیک اول را با توجه به خطوط ترسیم شده جای گذاری نموده و تثبیت نمایید . برای قرارگیری بقیه کاشیها و تکمیل چیدمان ، کلیپس را به تعداد مورد نظر با توجه به ابعاد کاشی یا سرامیک، در هر وجه قرار داده و سپس کاشیهای دیگر را جای گذاری نمایید. پس از قرارگیری دو کاشی در کنار یکدیگر، گوه را داخل شکاف کلیپس که از فصل مشترک بین دو کاشی یا سرامیک خارج شده است، وارد می نماییم و توسط انبر مخصوص همتراز، آن را قفل نمایید.

 

 

پرستو اجرایی :09120949608
 

میزان مصرف همتراز کاشی و سرامیک
میزان مصرف همتراز کاشی در سطح کاشیکاری با توجه به ابعاد کاشی و وسعت سطح مشخص می شود. کاشی و سرامیک با ابعاد کوچکتر تعداد همتراز کمتری در هر وجه خود نیاز دارد ولی ابعاد بزرگتر نیاز به تعداد همتراز بیشتر در هر وجه دارد.

تعداد همتراز مورد نیاز برای ابعاد تا 30*30 سانتیمتر

تعداد همتراز مورد نیاز برای کاشیهای کوچک مانند کاشیهای 30*30 و یا کوچکتر، یک عدد در هر وجه کاشی می باشد . دقت نمایید در صورتی که در هر وجه کاشی یک عدد همتراز  قرار می گیرد، باید همتراز کاشی در وسط هر وجه قرار گیرد.

 

 پرستو اجرایی :09120949608

 

 

تعداد همتراز مورد نیاز برای ابعاد 40*40 و 50*50 سانتیمتر

در کاشی و سرامیک با ابعاد تا 50*50 سانتیمتر، تعداد همتراز مصرفی در2 عدد  هر وجه کاشی می باشد . پیشنهاد می شود محل قرارگیری همتراز در این ابعاد از کاشی و سرامیک، با فاصله 10 سانتیمتر از لبه های کاشی و سرامیک باشد.

تعداد همتراز مورد نیاز برای ابعاد 60*60 تا 80*80 سانتیمتر

تعداد مورد نیاز برای این ابعاد 3 عدد در هر وجه می باشد. به این ترتیب که دو همتراز با فاصله 10 سانتیمتر از هر لبه قرار می گیرد و همتراز سوم در مرکز وجه مورد نظر قرار می گیرد.

تعداد همتراز مورد نیاز برای ابعاد بزرگتر از 80*80 سانتیمتر

در ابعاد بزرگتر باید به ازای هر 20 الی 25 سانتیمتر از طول هر وجه ، یک عدد همتراز استفاده نمود.

پرستو اجرایی :09120949608


برچسب: ابزار، نصب سرامیک، همتراز، نصب کاشی، نصب پارکت،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۶:۱۷ توسط:پرستو اجرایی موضوع: نظرات (2)